نشریه دانشجویی آشتی

انگیزه، دغدغه، شور و نشاط دانشجویی

سلام. خوش آمدید.
هرچه می کشیم از دغدغه مندی و احساس وظیفه است. وگرنه بی کار نبودیم و وقت اضافی هم نداشتیم. لطفاً ما را در این مهم، یاری رسانید.
با تشکر از پیشنهادات و نظرهای شما.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمد داوود صادقیان

بایگانی

ویژگی های خبر

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۴۰ ب.ظ

_ ویژگی های خبری که ارزش خبری دارد:

1- دربرگیرندگی: خبر باید تعداد زیادی از دانشجویان را در بر بگیرد.
   مثال: امتحان اندیشه ی کد 92 لغو شد.
2- شهرت: خبرهای مربوط به اشخاص و چهره های معروف داخل یا خارج دانشگاه.
   مثال: حضرت آیت الله مهدوی کنیحفظه الله : حاضری زدن به جای یک دیگر، گناه کبیره است.
3- بزرگی: هرچه بزرگی و عظمت خبر، آشکارتر باشد، ارزش خبری بیش تری دارد.
   مثال: 3/16 به 1/17 تبدیل شد.
4- مجاورت: خبر باید از نظر جغرافیایی یا معنوی به دانشجویان دانشگاه، نزدیکی داشته باشد.
   مثلاً این که سه نفر در دانشگاه تهران به دلیل درگیری با مسئولان دانشگاه به کمیته ی انظباطی کشیده شدند، برای نشریه ی ما ارزش خبری ندارد.
5- تازگی و طراوت: انتشار یک خبر باید به زمان وقوع خبر، نزدیک باشد.
   مثلاً اگر اتفاقی که اواخر یک نیمسال رخ داده است، در اوّلین شماره ی نشریه در نیمسال بعدی ذکر نشود، از ارزش خبری آن کاسته می گردد.
6- عجیب و شگفتی آور بودن: رویدادهای غیرعادی و استثنایی.
   مثال: بخش زبان، منحل شد.
7- اختلاف، برخورد، تضاد: خبرهایی که معمولاً در گروه حوادث قرار می گیرند.
   مثال:حمله ی گسترده ی ساس ها به اقامتگاه های دانشجویی.
توجه: مثال ها فقط برای تقریب به ذهن هستند.

_ یک خبر باید به شش سؤال پاسخ بگوید (عناصر شش گانه ی خبر) :
      کِی؟ کجا؟ چه کسی؟ چگونه؟ چه چیزی؟ چرا؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی